Over de campagne

Wie leest heeft een goed verhaal

Lezen kan je veel brengen. Het kan je laten groeien, avonturen laten beleven, lessen over het leven leren, je fantasierijker maken, of meer begripvol. Wat lezen je brengt is voor iedereen anders, maar één ding is zeker: iedereen wil een goed verhaal.

Om een groter groeiende kloof te dichten in onze maatschappij hebben we lezers nodig. Lezen geeft je grip op de wereld en geeft je daarmee zelfvertrouwen. Lezen geeft je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en jezelf te verplaatsen in de ander. 

De dalende cijfers over lezen en leesvaardigheid in Nederland zijn bekend, maar zitten de positieve krachten van lezen wel genoeg in ons collectief bewustzijn? De Leescoalitie denkt van niet. De Leescoalitie nodigt daarom iedereen die het lezen een warm hart toedraagt uit mee te doen en één en dezelfde boodschap te herhalen: wie leest heeft een goed verhaal

Doe ook mee en laat Wie leest heeft een goed verhaal zien als een blijvende vanzelfsprekendheid in het straatbeeld, op social media, in de winkel, de bibliotheek, het gemeentehuis of op school.

Over de film

De komende jaren zal de Leescoalitie ieder jaar rondom de Kerstperiode één belangrijke waarde van lezen uitlichten in een korte reclamefilm van hoge kwaliteit. De film raakt je in het hart en kan niet anders dan de liefde voor lezen of het boek aanwakkeren. De Leescoalitie richt zich met deze film op iedereen en steeds op één kracht van lezen die er misschien op dat moment het allermeest toe doet.

De film zal op verschillende kanalen op belangrijke momenten op tv te zien zijn en samen met de pay-off Wie leest heeft een goed verhaal breed worden gedeeld op social media en abri’s en snelwegmasten. Hoewel de krachten van lezen steeds verschillend zijn, eindigt de film altijd met dezelfde kernboodschap: wie leest heeft een goed verhaal.

Wie leest heeft een goed verhaal (2024)

Credits:

Opdrachtgever: De Leescoalitie
Strategie (Eastwood): Marc Oosterhout en Judith Lavalette
Strategie (Alfred): Paul van Kuilenburg
Business Owners: Yvette Belt (MD) en Danielle Boskemper (CSD)
Creative Directors: Bas en Koen Janssen
Strategie: Paul van Kuilenburg
Accountmanagement: Shera Vet
Design: Lot Roele
Regie: Marit Weerheijm
Muziek: The book of Love – The Magnetic Fields
Media: Media Consulting Group